Hari yang …

Hari Sabtu, selepas kemangkatan Sultan Johor, sekolah ganti cancelled. Apip pulak balik ke rumah petang Jumaat tuh. So, lepas gi pgantin umah kawan setaman aku ni, kita orang pun pakat2 la nak balik rumah nenek kejap.. nak surprisekan nenek la konon. Nenek apa lagi, gumbira lah hatinya melihat anak cucunya pulang ke kampung. Tapi tak dapat stay lama, malam kena balik seri alam, apip nak buat kerja skolah nyer. (tapi aku nengok asik download apa2 ntah.. kot dia buat masa aku dah tido tak tau laa kan..).

Hari Ahad, aku gi kuliah Ust, Mat Esa. Balik umah lebih kurang jam 11.00, anak2 aku tgh sibuk. Katanya nak hantar abang balik sgamat. What??? Katanya atas permintaan apip yang memujuk rayu ayahnya (mr. Omaro) untuk menghantar hingga ke segamat kerana malas untuk menaiki bas. Hubby aku bebel juga la sikit2. Tapi aku buat derk aje.. maklum la, bukan senang hubby aku tu nak stuju menghantar apip ke segamat. Almaklumlah, kluar dari hghway aje, nak menempuh lebih kurang 80km lagi jalan biasa. Turun naek bukit lagi tu jalan nyer.. Memula tu hubby aku cam diam aje dalam keta, pas tu baru la ada bercakap-cakap. Bila angen dia aku tengok ok aje, barulah aku berani nak bual2. Aku bukan apa, kalau hubby aku diam, aku pun malas nak cakap, takut tersinggung ker apa ker.. Tapi kalau dia dah banyak mulut, kita boleh gurau tahap gaban aa dengan dia. Nak kutuk pun aku berani tau, tapi tak le melampaui batas. Tapi kalau dia diam, jangan salah cakap, benda kecik pun boleh jadi pasal.. Tu la dia..

Bertolak jam 12.00, sampai jam 3.. turunkan abang, pas tu terus la balik umah. Smpai umah kol 7.00.

Alamak.. ade orang call la pulak, aku chow dulu.

About che cma

aku hanyalah insan biasa, yang menumpang di bumi Allah yang luar biasa, bercita-cita menjadi muslimah sejati
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s