22March, 2009

Bismillahhirrahmannirrahimm..

Hari ini hari ahad, dan sepatutnya bulan hijau pergi kuliah dhuha ust mat esa.  tapi sayangnya bulan hijau tak dapat nak pergi sebab ada hal..

Pagi-pagi tadi hubby bulan hijau dah kluar rumah gi mancing ngan ust. rahman kat kong kong.  Petang nanti baliklah , insyaAllah.

Bulan hijau masak awal sikit hari ini.  Dalam kol 11 pagi dah kluar ngan emak bulan hijau dan anak-anak, sebab masing-masing ada hal yang nak dibereskan.  Apalah en. apip, dah sampai kat tempat dituju, ic pulak tinggal kat rumah.  Nasib baik hari ini angin bulan hijau ok ok aje.. kalau tak siap le kena bebel.  Anak-anak yang 2 org lagi tu singgah shopping ngan nenek diaorang (mak bulan hijau le tu).

Dah siap semua, balik umah ler.. tak lama pastu kakak hubby bulan hijau dtang, jemput kenduri anak dia bulan depan. Ok.. insyaAllah kalau panjang umur, pegi la nanti.

Lpas diaorng balik, bulan hijau tido.. Tetiba aje dengar suara cik abang dah balik dah.. mak aii.. awal balik ari ini.  Balik tangan kosong jerk, tak sekor ikan pun yang dibawa balik.  Tak de rezeki, apa nak dikato.  Bulan hijau pun bukan nak sangat ikan yang dipancing tu, asal cik abang pergi dan balik dalam keadaan selamat pun dah alhamdulillah..

Hari ni nak tido awal, besok budak-budak dah skolah, so, esok bermula la balik rutin cam biasa.. hantar anak sekolah, ambil balik, hantar ke sekolah lagi, ambil lagi.. hantar yang lagi sorang pulak, dan ambil balik.. cam tu la, dari pagi sampai ke petang…

Salam.

About che cma

aku hanyalah insan biasa, yang menumpang di bumi Allah yang luar biasa, bercita-cita menjadi muslimah sejati
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s